ביטוח עסקים – למה כל בעל עסק צריך לרכוש ביטוח

כשאנחנו מסתכלים לאחור על העסק שהקמנו, בשתי ידיים, עשר אצבעות, אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו ועל הדרך שעשינו. בוודאי שזה נכון, ככל שהשנים עוברות והעסק מתפתח, פורח ומשגשג. זה לא פשוט ולא קל לנהל עסק ולהחזיק אותו במשך שנים רבות, אחת כמה וכמה אם מדובר בעסק קטן או בינוני, בשוק לא קל כמו השוק הישראלי.

לכן אנחנו נעשה כל מה שנדרש בשביל לשמור עליו ולמנוע כל אפשרות של פגיעה בעסק או בנו, בתור בעלי עסק. אנחנו נחפש את כל הדרכים והאמצעים הרלוונטיים בשביל לשמור על העסק שלנו, כך שהוא יוכל להמשיך להתקיים, לספק שירותים ללקוחות, לגדול, ואנחנו נוכל להתעסק במה שאנחנו אוהבים ובמה שאנחנו טובים בו.

אחד הכלים החשובים ביותר היום, המאפשרים לנו לשמור על העסק שלנו, הוא ביטוח עסקים. מדובר בפוליסת ביטוח אותה אנחנו יכולים לרכוש ביום בו אנחנו מקימים עסק או בשלב מעט יותר מתקדם, והוא נועד לספק לנו כיסויים למצבים שונים שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו בתוכם, כך שלא נצטרך להתמודד איתם באופן ישיר, ולא נצטרך להוציא כסף מהכיס שלנו בשביל לשלם פיצויים או כל דבר שנידרש.

 

מה זה בעצם ביטוח עסק?

ביטוח עסקים זו פוליסה שנועדה לספק הגנה וכיסוי לעסק במקרים בהם נידרש לעמוד מול מקרים בהם ניתבע על ידי גורמים שונים, עקב סיטואציות בהן העסק שלנו מעורב. כמו כן, הפוליסה יכולה לכלול כיסויים מהם נוכל ליהנות, אם חס וחלילה העסק יפגע מדברים שאינם תלויים בנו.

למשל, פוליסת ביטוח עסקים מתייחסת לכל מה שקשור למבנה של העסק ולתכולה שלו. כך שאם חס וחלילה קורה משהו למבנה או לתכולה המאוכלסת בתוכו, הרי שאנחנו לא נצטרך להוציא כסף מהכיס שלנו בשביל לשלם על כך, אלא נוכל לממש את הפוליסה וליהנות מכיסוי של חברת הביטוח על פי תנאי הפוליסה. זה יכול להיות במקרים של הצפה, שריפה, גניבה או כל דבר אחר.

ביטוח עסקים מתייחס גם להיבטים שקשורים ליחסים עם לקוחות, יחסים עם ספקים וכן למקרים הקשורים ליחסים עם עובדים. ישנם דברים מסוימים שנצטרך לרכוש עבורם הרחבות שונות בשביל שנוכל ליהנות מהכיסוי המתאים וישנם דברים שנוכל ליהנות מהם דרך הפוליסה הבסיסית. הכל תלוי בשאלה, מה היא כוללת ומה אנחנו צריכים.

 

איך רוכשים פוליסה בצורה נכונה?

בשביל לרכוש פוליסת ביטוח עסק בצורה נכונה, עלינו לאפיין את הצרכים שלנו תחילה, לאפיין את היכולות הכלכליות שלנו, מה אנחנו צריכים בשביל שלא נהיה במצב של הפסד, ואז עלינו לחפש פוליסה שתוכל לספק את הצרכים בצורה הטובה ביותר.

יש לקחת בחשבון, ככל שנשלם יותר כך נהנה מכיסויים רבים יותר, אך זה לא בהכרח אומר שאנחנו צריכים את כל הכיסויים. לכן אנחנו צריכים לבדוק מה חשוב וכמה נידרש לשלם על כך.